Followers

2012/06/22

final project is done!

Assalamualaikum

alhamdulillah akhirnya habis sudah final project ID semester 6. Sem ni aku kene buat Hotel(lagi) tapi beza dia aku kene buat Boutique Hotel. dan Site yg aku buat ialah di Neo Damansara. dan kami kene buat Hotel berkonsepkan Malaysian Charm..mula2 nak buat Songket tapi dah ramai nak buat so aku tukar pada seni bina rumah negeri sembilan..alhamdulillah project kali ni aku boleh bawak berbanding project sebelum ni...kenapa?sebab lecturer bagi pakai manual? bukan lah tapi sebab project kali ni aku tau ape nak buat... x macam sebelum ni pening x faham sangat. 

cuma semester ni lecturer nak hantar assignment awal sangat sedangkan requirement sangat banyak dan hal ini membunuh spiritual kami hahaha...tekanan mcam biasalah..sebab nak kene balance dengan assignment lain..

semester ni betul membunuh sebab ada 3 assignment yg berat seperti ID(of kos la), lighting dan Independant Studies..fuhhh nk kejar2 buat assignment sampai lebam mata..aku x penah rasa tension paksa badan utk tak tido mcm ni..lagi2 masa buat lighting...

tapi alhamdulillah walau banyak halangan dapat juga aku harungi..
walau diri aku ditimpa musibah macam masa pecah masuk rumah tu...aku tetap kuatkan hati..aku x nak bagi terlalu banyak alasan utk tekanan dan perjuangan ni...sebab aku x nak menghampakan mak ayah aku...seberat mcm mana pon pressure tu aku akan harungi juga sampai habis...aku pinjam duit ptptn,kalau aku sangkut,nanti aku jugak yg susah...ayah aku pula dah x sehat nak tanggung aku mcm pada kakak2 dan abg aku...so aku kene lah sedar akan semua ni..aku x nak lagi hampakan mak ayah aku..x nak menyusahkan mereka lagi...

bagi aku tiada alasan utk mengalah...kita kene bantu diri kita sendiri dan bertidak dengan bijak bukan menganggap semua sebagai sesuatu yg remeh dan alasan..alasan alasan...je..naik boring orang dengar alasan kita nanti..kejer kan lagi susah..dan x boleh lari langsung bila buat salah

 ...masa sem lepas..lappy aku asyik jem je sebab dah tua...susah nak buat 3d,Cad dan mcm2 lagi..sebab tu aku spend duit PTPTN first tu utk beli Desktop...tulah benda pertama aku beli...sebab aku x nak berlaku lagi kejadia mcm dulu lagi..hang dan rasa dunia id dah kiamat bg aku..alhamdulillah semua berjalan lancar..walau kadang2 dia jamm tiba2 tapi beselah...kalau dah buka terlalu lama..but still better frm my previous project...x adalah hebat sangat..ramai lagi kawan2 aku yg hebat2..tapi aku lega sebab aku boleh siapkan..aku buat yg mana mampu.je la..

result? aku tawakal pada Allah saje lah..asal lulus pon BOLEH~kalau dapat Dean..lg bagus..amin..haha

p/s-actually Degree betul2 buat result aku jatuh..k bye

No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...