Followers

2011/05/24

if i have a lot of MONEY

ermmm...IF atau KALAU...so x pyh la nak serius sgt dgn entry ni..ok2...so x pyh la nk pura2 kan..klw duet byk mestilah sbg perempuan aku nak SHOPPING!!! haha...teruk betul kan...tp bkn la bnda2 yg membazir,just nk shopping byk bnda keperluan...mcm skrg,byk je benda keperluan tp XDA DUET

...haha...so lepas habis beli brg2 tu...aku teringin sgt nk travel..lalala...haha...sbb makin jauh kaki kita berjlan,makin luas la ilmu pengetahuan kita...aku blh wat jurnal dan amek lebih byk gambar...blh berjumpa dgn ramai org dan juga luaskn pengetahuan...tu yg seronok kalau kita ada DUET...tp sbb xda so angan2 jela...haha
tp suatu haru nt...aku nk jugak travel,bkn sbb kerja tp ini adalah salah satu impian aku...impian sblm aku mati...

tp bila kita byk duet hendaklah kita ingat semua tuu pemberian dr Allah..so kita jgn la kedekut tuk bersedekah sbb tu la cara kita membersihkan harta kita...kate nye better bg sedekah dkt anak2 yatim cuz diorang ni budak2 suci fikiran...dulu aku pernah terfikir tuk ambil anak angkat sbb aku ingat maybe nak kawen lambat tp klw dah keadaan skrg ni...maybe lepas aku tua sket dlm umur 50 camtuuu...

kate Rasulullah s.a w...sebaik2 rumah adalah yg ada anak yatim...maybe masa tu anak2 aku sume dah tinggal berjauhan...dah ada famili sndri,so x adala nak jeles2 kalau aku bg kasih syg dekat anak2 yatim tuu..so ok la kot kan...

smlm masa aku tgh kua makan...tiba2 ada terdgr satu bunyi mcm kaca dgn plastik pecah dari jalan raya dpn restauran tu je...rupanye ada accident kes langgar lari...aku ternampak ada 2 laki terbaring x bergerak langsung kat situ....takut aku tgk sbb bnda tu tiba2 terjadi dpn mata kita,kesian sgt kat org tu..dgr kate mangsa meninggal tp yg betul x tau la...bahaya nya kalau naek motor kan..lagi2 bila malam....

p/s: so curious yesterday,wat happen to them??? wallahualam...




No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...