Followers

2011/05/23

pameran kuku besi


Photography….

Aku sgt minat pada bidang ni..walau ilmu aku masih kurang,tapi aku simpan hasrat untuk belajar dan ia bkn sbb nak buat duit tp kerana ia bg aku kepuasan…walau ambil gambar ni penat,tp lps kita tgk hasilnye..ada satu perasaan keluar dan aku suka sgt feel tu..tp aku x tau cne nak describe bnda tu..

tp malang..minat ni terhenti lepas aku dah jual aku nye dslr…mula2 aku ingat nak beli yg lebih bagus..tp problem duet nye pasal,aku dah banyak kali terpakai…so skrg ni target aku adalah…aku nk beli desktop dulu baru la aku nak beli balik camera…



aku ni even anak bongsu,tp aku bkn jenis yg sesuka hati nk minta2 dr parents..aku tau bnda tu mahal dan x perlu sgt pun dlm study aku  tu..ia cme sekadar hobby,sbb tu aku ingt better aku beli sendiri
21 mei lepas,aku pergi ke satu pameran arts & photography dekat shah alam,,sblh tasik tu..aku dpt tgk sikit je gambar2 sbb aku nak dengar satu talk dr sorang photographer yg memg dah pro la…tpx dpt dgr talk KUKU BESI sbb dia bg talk pg nye..aku lak sampai ptg…dlm talk tu sgt menarik dan bangkitkan smgt aku lagi dlm bidang ni…antara kata2 dia

1)satu gambar tu bkn brgantung pada camera tp pada org yg gunanye
2)salu da bnyk org suka ambil gambar wedding je,sbb nk buat duet..x blh dianggap sbg pro
3)tiap kl ambil gambar,jgn selalu tgk blk dkt display sbb ia akn buat creativity kita makin low
4)object gambar x penting  tp idea dan creativity buat gmbar tu
5)b4 ambil gambar ,pastikan kita ada konsep utk gambr yg kita nak amek
6)jgn pkir utk ambil gambar tp pkir utk reka or cipta gambar tu mcm mne

Nila antara tips yg dibagi org tu…dia muda lg tp experience dia dlm bidang ni luas…harapan aku adalah..yes..aku nak CAMERA~
p/s: mse dgr talk tuu…aku dress ala yuna,(haha) org bg talk tu pandang straight je kat aku <---- ni bf aku yg ckp ye…bkn aku…haha
 

p/ss: so curious bout lomo~

No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...