Followers

2011/06/12

PUTRAJAYA

jarak umah aku ke Putrajaya kira2 20 minit je, x ada tol, lebuh raya yg luas dan x sesak..memang senang la nak ke sana..berbanding ke Klang,KL,Subang or lain2 bandar..aku prefer pergi Putra sbb:

1) becuz aku dr aliran seni bina dan design..of kos la pilih putra sbb architecture kat sne (exterior,interior or lanskap) dia memang awesome la..klw kat KL..aku tgk byk bangunan dah lame dan nilai seni bina dia pon kurang..pastu org2 foreigner kat sne pon dah ramai sgt,kat area putra rmi melayu dan sosial kat sne x mcm KL...xda punk street or peminta sedekah..xda kes jenayah tinggi cam dlm cter KL GANGSTER




2)kebersihan..ya memang aku rse bandar putrajaya adalah yg terbersih kat Malaysia ni...aku x ske tmpat yg kotor dan bau2 busuk yg salu aku bau mse kua gi KL

3)x sesak : jarang putra sesak..kalau ada pun sbb ada event cam hari tu da event 1 JUTA BELIA..memang sesak sgt


4) taman2 : memang sesuai la kalau nak amek or buat gambar yg cantik sbb byk taman kat putrajaya..salu aku pergi sne msti nampak org bwk camera nye la..amek wedding phtoshoot laa..ape bagai sume tuuu...then taman2 tu pon sesuai kalau nak amek angin dgn family or kawan2...cantik je...ada taman bunga,taman wetland,taman buah pon ada..ada tasik dan mcm2 blh buat


5)alamanda : yeah...satu2nya pusat hiburan kat putra...ada jusco,carrefour,parkson..ada GSC(wayang),karaoke,tempat maen game mcm kat fun fair tuuu...ada byk fast food dan restaurant2...senag nak parking,murah je xda la mahal macam dkt timesquare KL tuuu...


so bile org kate nape aku salu sgt nak lepak putra adalah sbb2 di atas la..buat ape nak pg jauh2 kalau kat sne ada semua bnda yg aku ske...minyak pon save...rm10 dah blh pg dan balik,..tol pon xda...bersih..bandar yg dikelilingi taman...wayang ada...so buat pe aku nak pergi jauh2 kat BUKIT TINGGI KLANG tuu..dah la sesak..penat je pg...
so aku bersyukur sgt dapat duduk area banting sepang...haha..lebuh raya PLUS sangat memudah kan..tanpa tol...hahaha...












No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...