Followers

2011/06/13

teguran


td masa lepas solat magrib ..mak aku pesan, "adik,lepas mengaji,ko baca la apa2 wirid..ko ingat lagi x ape yg ustaz2 tu dlu pesan..kalau ko x jaga amalan2 ko..nt ko blh kene lagi.." 

tiba2 aku rasa teringat balik masa aku buat treatment kat Darul Syifa' Olak Lempit tuu..dah byk kali aku berubat dekat sane dan alhamdulillah..sekarang makin pulih...
ye..aku kadang2 lupe nk amalkan amalan2 tuu...sbb bukan mudah bila kita dihinggap benda yg bencikan ayat2 tuu..yg buatkan badan kita x tahan dengan ayat2 suci..tp aku kuatkan jugak hati aku..sbb aku pkir aku x blh bg benda tu lame2 buat aku jd HOST dia... 

 masih aku ingat masa rawatan aku dekat sne..ustaz2 kat sane dah ramai kenal aku..sbb aku dah test sume cara treatment dorang..pena beberapa kali terpaksa sampai 3 org ustaz pegang aku..campur lagi dgn 2 abg aku dan mak aku yg terpaksa tahan aku yg ganas tyme tuu...adui...bile sedar..aku rasa lemah...

sebenarnye..masa treatment tu..aku sedar..aku nampak sume yg terjadi..aku dgr dan aku rsa sakit tuu..cuma aku x blh nak control badan aku..macam bkn aku punye..sume yg aku melawan tu bkn aku yg buat..dan klimaks masa perubatan aku adalah bila da satu ustaz nii..dia tgh baca2 ayat dan tepuk2 badan aku..dia pon ada berkomunikasi dgn benda tu..kata abg aku tiba2 aku ketawa..pastu menangis..then ketawa blk...(ini bukan tgk maharaja lawak tau) kemudian ustaz tu pon mula la nk pksa benda tu keluar..dia tepuk aku lagi...urut2 belakang aku...

aku rasa sakit sangat mse dia sentuh badan aku mcm pki pisau sdgkan dia cuma pakai jari dia je...then klimaks nye bila dia SEMBELIH AKU..yaa..dia sembelih pakai jari telunjuk dia je..bkn pakai pisau or bnda tajam..pastu aku muntah nanah dan darah...terkejut aku bila tgk bnda tu keluar dr mulut aku..

astaghfirullahalazim..then ustaz tu pon tepuk2 blk badan aku...urut2..tp xda sakit pape dah..mcm ringan je bdan aku...bahu aku yg selama ni berat..dah rsa ringan je..kepala aku pon dah x sakit...dulu kalau aku nak ngaji..sakit je bahu aku..berat sangat sampai aku x nak pegang Quran pon...

 alhamdulillah..sekarang..aku dah pulih...walau x 100%..tp bnda tu dah x ada..tp ustaz tu kata,aku kene jaga badan dan amal...jaga badan maksudnya,x blh langgar pantang..sbb dlm badan aku msh tertinggal bisa2 bnda tu..sbb tu aku x blh makan pisang,bnda2 gatal dan macam2 lagi la...jaga amal tu pulak mksudnya aku x boleh lalai la dlm hal aku dgn Allah..kene selalu merapatkan diri kepada-Nya..
aku x nak la pikir same ada ape yg aku dpat tu adalah hantaran dr orang atau aku terkena dekat mane2 sbb aku x nak menuduh sape2..aku jadikan benda ni sbg TEGURAN kat aku dr pada Allah...tentang kekurangan diri aku..sejak kene benda tuu..aku banyak sedar akan kekurangan aku sbg seorang muslim...aku brfikir pasal masa depan..pasal mati...



No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...