Followers

2011/06/15

Tip Winamp: Crossfading Antara Track Lagu

Langkah-langkah

Mula-mula buka aplikasi Winamp dan tekan Ctrl+P untuk buka tetingkap Preferences macam gambar kat bawah ni. Kemudian pergi ke bahagian Plug-ins > Output > Nullsoft DirectSound Output dan klik pada butang Configure


P Tip Winamp: Crossfading Antara Track Lagu

Sekarang kita dalam tetingkap Nullsoft DirectSound Output Settings. Klik pada tab Fading, kat sini ada beberapa setting yang perlu diubah untuk menghasilkan crossfading. Gambar kat bawah ni adalah contoh nilai sela masa yang biasa guna. Korang boleh adjust mengikut kesesuaian lagu korang.

Fading Tip Winamp: Crossfading Antara Track Lagu

Dah siap setting semua boleh klik Ok dan try dengar satu lagu lepas tu tukar kepada track lagu yang baru. Kalau tak puas hati dengan hasil fade in atau fade out, boleh ubah setting semula pada bahagian kat atas. Nilai masa (dalam miliseconds) yang banyak menandakan masa yang lebih panjang. Begitu juga sebaliknya.

Tambahan

Katakan korang nak setiap lagu dalam playlist tu dimainkan secara berturutan tanpa perlu korang klik satu per satu track yang ada, korang boleh playlist korang untuk dimainkan secara berulang dengan klik pada button seperti gambar kat bawah ni:

repeat Tip Winamp: Crossfading Antara Track Lagu

Pilih Repeat:Playlist untuk semua lagu dalam playlist dimainkan secara berulang. 

mudah kan...selamat mencuba...yeah~

No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...