Followers

2011/08/29

Assalamualaikum

petang tadi ada benda baru bg aku terjadi..kakak aku yg umi ni...kan nak balik rumah ayah mertua sbb first raya kat sana..pastu aku ingat nak salam la dia..then lepas salam tu dia peluk aku..aikk...rasa lain pulak masa dia peluk tu..ada mcm rasa kasih dan sayang pula..
actually aku x biasa sgt sebelum ni..sbb masa kecik2 aku x rapat dgn kakak2 aku..aku lebih rapat dgn abang...tp dah besar mula rapat dgn kakak...aku rasa mesti umi dah rindu dgn aku...hahahhahahha......tula kat umah mertua dia mesti boring kalau kat sini ada aku kan kan kan...tau pon rindu dekat adik mu yg comey ni..whuahahaha...poyo nye la..
siang nye tadi dia suruh aku gayakan shawl yg aku jual...dia mintak satu...color gold..pastu ajar dia cane nak pakai..(aku pon bkn reti sgt)...pastu dia ni mcm happy sgt nak raya...aku terpikir kalau la kau dah bersalin maka cmne la baju raya  kau ni...aduii...
sekarang tengah busy dgn persiapan raya..semalam tolong mak aku tumbuk kacang tanah...sbb nak buat sambal kacang...mak aku x suka kalau di blender..katanya nanti rasanya mcm muntah kucing...so kene la kau yg tumbuk...banyak tuu...berbukit tau hasilnya...
siang tadi aku habiskan masa untuk mengupas bawang2..bawang besar,merah putih...tiap jenis tu sebakul..huh! hitam tangan aku..kebas kaki dan tangan..pastu malam buat kerisik..mak aku kata before this aku buat rendang sedap...so mak aku suruh buat lagi...hehe...bukan senang nak jaga kerisik..dekat 2 jam tau... lepas dah siap kerisik tu,blender then simpan sbb nak masak esok...pastu basuh bekas2 kuih...dan susun sbb esok pon nak susun kuih2 raya tu...duit raya utk anak2 sedara pon aku dah sediakan...
ok penat dah..tata


No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...