Followers

2011/08/05

august 5th

assalam

huuu...penah sekali tgk citer Doraemon..kate si blue cat tu..hidup ni mcm tali ..kalau tgk tali tu adalah hasil dr ikatan antara 2 atau 3 bebenang(??)..maksudnye..utk menjadi satu tali..ibarat kehidupan akan ada kesenangan dan kesusahan..ia saling berkaitan..sbb tu dipanggil kehidupan..ada susah ada senang..fuhhh berfalsafah sunggunh doraemon kan..

semalam aku habiskan masa satu malam smbil melayan citer "Ketika Cinta Bertasbih Ramadhan Series"..dulu dah tgk movie nye x sangka ada series lak..tu tau pon lepas sorang member kat perak bg tau..ada citer tu..so aku tgk la kejap..(aku suruh abg aku pasang kan tv dgn smbungkan astro blk dia kat dapur..haha)..

sambil2 tlg mak masak..tgk la..mak aku pon layan je(memang kaki tv kan)..pastu mcm best lak..aku pon buat la research sikit mlmnye..kakak aku dtg umah dan kate nape x tgk kat Youtube?..betul gak..dgn kepantasan Streamyx yg sudah ada..mudah je nak tgk..tp sampai episod 20 lbh aku dah tension..bila nak habis ni..rupe2nye ada 54 episod..adui..aku pon tgk lompat2...sambil2 tgk aku layan la member aku chat dkt fb..mira dan myrul..tp dlm 1 lbh mira dah out...aku layan la si myrul ni...mcm2 kitorang borak kan..

dlm pukul brpe ye..hbis jgk akhirnye tgk citer tuu...huu lega...aku actually x suka tgk citer yg terlalu panjang sgt...sbb tu tgk lompat2...best sbb last2 ustaz ilyas dgn husna lagi..hee~

then smbung borak dgn myrul kat ym..budak ni satu studio masa part 3,dah mcm adik jijul..haha..mlm tu memang x tido(esok nye kene marah dgn jijul..uhuh)..berborak mcm2..hee..lame x borak dgn dia..yg lucu bile dia send kan pic dia yg terbaru..agak berisi dan sudah botak tu..dia nmpak lain sgt2..huhu...kitorang brborak pasal dia dgn ex dia..pasal aku dgn jijul..pasal studio..dan mcm2 lg..

esok nye mcm biasa aku cek emel ramai yg tanya tu tanya ni pasal order..yg aku sakit hati ada yg dah call n sms nk order..pas dah kompem dgn supplier..tetiba masa mtk payment snyap hilang cmtu je..SAKIT HATI sgt2..bulan pose ni nak menguji kesabaran aku pulak...aigohhh...aku malu tau dgn supplier!!! plis la..bia la Allah yg maafkan korang..aku x nak amek hal...

tp alhamdulillah..jualan biasa je..xdala terlalu byk tp cukupla utk aku byr umh sewa ni..huuu deposit campur dgn sewa sbln dah RM450!!!..huuu..memang habis terus la..dgn duit nak beli baju raya lg..tahun ni aku kene beli pulak..Beli sendiri ok!sbb mak kate mesin jahit dah rosak...yela mesin tu lbh tua dr aku...hadiah dr nenek kan....pastu kene save duit raya nak bg anak2 sedara lg...pastu brg2 persiapan nak masuk semester baru...
huu...rmi org kate aku ni byk duit skrg...sb bisnes mcm2..hakikatnye ialah x..aku memang cr duit tp utk keperluan la..bkn utk enjoy..even aku ni anak bongsu tp aku ni dah biasa berdikari..dari dulu aku bkn jenis suka merengek kalau nak kan sesuatu dr parents...aku dah biasa keje masa aku lepas sekolah dulu..kalau x silap dr aku form 4 lg(x hbis study..tgh exam keje..tp still top 3..hee)..aku keje 2 minggu je jd cashier labour..kat MCD..

patut nye aku keje cuti sem ni..actually dah dpt pon..tp keje tu x bersesuaian..dia soh aku FREE HAIR..ooopss..sory k..memang aku tolak la...lepas buat bisnes ni untung yg aku dpt aku simpan..dan aku nak guna utk mcm aku ckp td...umah sewa dan bla bla..aku bkn ape..aku jenis kalau aku blh cr duit..aku x mtk kat parents aku..kalau aku betul2 x boleh nak korek duit kat mane lg.. baru aku mtk kat ayah...so aku memang x adala la nak shopping2 duit tuu utk benda2 yg x berfaedah..walaupon aku nak..(pompuan kan..)

bkn ape..kita kene train diri kita jd indipendant...bia kita tau mcm mane susah cr duit tu...masa aku keje dulu..aku mula hargai duit...cari duit dgn keje berbeza dgn mtk kat parents,mudah je dapat kan..bila keje,tau kesusahan jd kita akan lbh menghargai ape yg kita ada skrg..hargai duit..kdg nak beli topup pon x sanggup...haha

aku tau aku si bongsu..sbb tu aku x nak hidup dgn dibelai kemanjaan...aku tau jalan hidup kat dpn aku bkn mudah...aku kene berusaha sndri utk mencari jalan keluar dlm setiap masalah...nanti bila dah ada anak..aku nak anak aku di didik mcm ni..dan mcm  dak2 studio base..haha..cth ye..masa tgh nak exam...try la gi cr duit..tp mesti result dpt top 3..haha..bia dorang lbh tau nak manage diri sndiri...x mao manja2 ni k..mama x mao manjakan Rayyan dan Rizqi..cehhhh dah ada nama dahhhh....hahahhaha...erk..=.='

so PLIS JANGAN MINTAK AKU BELANJA KORANG...AKU NAK BERJIMAT K..

hahaha...nak belanje diri sendiri pon x mampu...perghhh...nanti insyaAllah..bila aku dah ada duit lebih...sape2 yg bertuah time tu puji la aku lebih2 ye...nt aku belanja...hahahahahahha...insyaAllah...



No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...