Followers

2011/09/08

that so rude

Assalamualaikum

tengahari tadi aku ke pekan Banting teman ayah aku ada hal sikit..lepas tu aku parking la depan satu sekolah rendah jenis kebangsaan cina ni..aku ternampak la seorang pak guard India sekolah tu tengah kawal traffic flow kat situ..masa tengahari terik mcm tu dengan kaki yg bengkok kerana arthritis..dia masih nak melayan budak2 tu dtg sekolah secara VVIP..datang sekolah dibukakan pintu kereta dan diambilkan beg..dalam hati aku "ish diorang ni anak orang kaya2 ker?? mcm dah citer boys over flower je"..

yg aku kurang senang..budak2 tu terus berlalu pergi lepas dapat beg dan x ucap thanks,hello ke hai ke senyum ke kat pak guard tua yg kesian tuu..dlm hati aku..masa kecik2 dulu aku sekali pon x penah la kene layan mcm tuu..kalau la dapat kan ku balas jasa diorang dgn belanje air fresh oren...fuhh..panas je aku tengok budak2 sekolah ni..lagi panas parents diorang pon sama x ckp terima kasih..lepas anak dah kua terus drive jalan je..x ada nak angkat tangan or senyum pon..ish berlagak betul...patut la anak korang mcm tu..korang sendiri x ajar kan anak2 korang apa itu beradab sopan dan santun...

aduiii..aku rasa nanti generasi akan dtg budak2 ni memang same la mcm sekarang or maybe lagi teruk..sekarang pon generasi aku dah ramai yg teruk..x sopan santun dan x tau berbudi bahasa..x tau mcm mane nak menghormati org lagi tua..x kisah la kalau org tu pak guard ke,makcik kantin ke..kalau org dah buat budi at least ckp la thanks...ia lebih berharga  dari bg duit tips beratus2...diorang ni dah besar nanti belajar tinggi2 tapi x ada adab..aku rasa kalau dekat orang2 yg ada pangkat atau kuasa baru la mereka ni nak rasa tunduk dan hormat..

ish x suka nya...kalau aku ada anak yg mcm ni memangg penampar dan terajang la jawapnyer....(mood : garang!!)


No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...