Followers

2012/09/28

sahabat lebih baik dari 1000 kawan

Assalamualaikum

hari ini betul2 aku tersedar akan sesuatu...apabila aku sedih...dan aku perlukan seseorang..kadang-kadang bukan orang yg aku harapkan utk datang meneman aku...

aku betul2 down sem ni...aku sedih sgt2 bila aku rasa mcm projek aku dikritik teruk teramat...berbanding dgn kwn2 yg lain...

dan aku terkejut..dan bersyukur...walau aku tak ramai kawan...tapi Allah bg aku sahabat dan keluarga...yg lebih baik dari 1000 org kawan...

hari ini..ada tiga orang yg pujuk aku bila aku sedih...mula2 best fren aku...fajar...walau dia x tau ape masalah aku,tapi dia call sekejap mcm tau aku ada masalah..tapi aku masa tu x terkeluar utk bg tahu..

dan kemudian kawan baik aku masa kecik lagi..nadia...walau dia jauh,tapi dia try utk comfort aku...walau cuma chat di fb,tp aku rase lega sikit bila dia ada...

dan lagi seorang sahabat...yg aku rasa Allah dtgkan kepada aku...utk aku berubah..utk aku sedar...
nama dia kak Ain..aku kenal amsa di degree Perak,dia kawan kepada roomate aku..tapi dah jadi kawan aku...

bila dia nampak aku tgh sedih..dia pujuk aku....dengar masalah aku...dan aku x tahan sampai keluar air mata...walau time tu ada org kat depan aku...kemudian...dia pon pg solat dekat surau...lepas habis solat...dia nampak aku masih duduk dekat tempat yg sama...

kemudian dia kata nak share somethg dgn aku...dia keluarkan senaskah Al-Quran dari beg,yg ada translation dalam BM...aku tgk kitab suci tu dah berbalut..mcm dah lama dia simpan dan guna...ada banyak highlight2,dan dia bagi aku tengok beberapa potong ayat utk kaunseling aku...

walau aku x ingat ayat2 tu sangat...tapi ape yg betul2 sentap dalam hati aku..bila dia suruh aku baca sendiri ayat2 tu...ayat2 tu sgt indah...ayat2 pujuk dari Allah..utk org2 yg dalam kesusahan...dalam kesedihan...bahawa Allah sentiasa ada dgn kita...walau dia salu bg ujian pada kita,tapi kasih syg dari Allah itu tetap ada...

"an tau tak...sebenarnya,bila kita sedih...Allah selalu pujuk kita,tapi kita x sedar..sebab kita x mendalami apa yg Dia bg tahu dlm kitab ni"

ya Allah ...jahilnya aku...

dan aku bersyukur ya Allah...kau beri seorang sahabat yg baik kepada aku...sahabat yg mungkin aku tunggu2 selama ini...

tak mengapa aku tak ramai kawan..kerana Allah bg aku SAHABAT yg lebih baik dari 1000 kawan...


No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...