Followers

2010/10/30

kenapa singgah kalau tak post??hee~

dah lama tak post kat blog..sejak busy dengan assignment yg melambak..kali ni nak post panjang sikit walaupun tak ada orang yang nak baca..haha..aku nak story semua dari mula ..hee~(erm..nak ckp cne yerk???)

ok la dari masa final project..erm memang sangat2 busy..yela,24 jam kredit..hari2 ada submission,mcm mane nak fokus kat assigment studio?? bukan tak nak buat cuma kalau fokus kat studio jerk,tak buat assgmnt lecturer laen nanti merajuk lak..adoi..memang sgt2 penat sejak masuk degree ni..kadang2 rehat jap kat studio adalah kwn2 dari part 4 yg masuk dan ada bengang sikit bile dorang ckap "wei..korang ni relax jer" memang angin gak time tu la tp sbr jer la kan..kawan nyer pasal..aku maafkan..seriously,aku ni sbnrnyer budak yg paling malas nak pergi studio wat keje dari aku diploma part 1,semester ni tiba2 aku jadi sangat rajin nak datang sbb ASSIGNMENT!! dan lagi aku rase studio kitorang skrg sangat2 selesa la dari studio yg dlu..siap da work station dan air cond..so memang best la nak stay..kalau kat bilik memang agak susah la sebab bilik aku tu kecik dan dah jadi homestay tok member2 roomate aku..

2nd lak citer waktu raya puasa...aku ingat raye tahun ni adalah raya yg paling tak best la cuz hari 1st day raya jer dah pergi hospital gara2 kakak aku 2 org kene demam panas..dan kene syak denggi..aiyoh..ada dekat bbrpe hari la x pergi raya,kira raya ke 4/5 camtu baru dpt gi raya tp x banyak tempat dpt pergi sbb nak kene layan org dtg umah beraya nyer pasal...aku pon cuma gi raya dengan member baek aku la..fajar dgn nadia..tahun ni first time aku drive pg beraya..haha..best la..huhu..

pastu masa nak balik perak,aku balik awal sikit sbb battery laptop aku tertinggal kat studio..tak boleh aku nak wat keje tanpa laptop tersyg aku..oh my DELLOW~sian ko x brfungsi dgn lame..masa tu malam,aku kua sorang2 nak gi amek bttry tu kat studio..memang sgt2 gelap dan menakutkan la kampus aku time tu dah la studio aku tu mcm2 cter gak aku dgr..tp nasib baek ada si syakir rahman tu yg balik gak,dia tlg aku teman amek bnda tu kat dlm..waktu aku blk bilik,memang sgt2 seram lol..mcm2 bunyi aku dgr..serius..tp aku wat donno jer la..plg seram mse mlm2 aku nak pi toilet..aku rasa mcm da jer org ikot..tp ignore jer la..haha..
sok nyer lak tibe2 elektrik kat kampus aku tu wat hal..xda letrik lak!!damn!!..aku baru jer dpt charger api lak xda..kene la aku gi Rahmat wat keje kat sne..memang sengal la da pompuan kat sne sorang2..dah la aku x suke sgt dgn mamak2 ni...terpaksa gak la aku wat keje kat sne..lpas tu aku pon blk la bilik..sbb ngantuk sgt aku pon tertido dlm keadaan yg panas x da api tu,aku tido la gak..haha..but somethg pelik berlaku sjk hari tu...aku mcm dah TERKENA!! aku x tau nak ckp cmne..mula2 ingt sakit2 biasa jer la..pastu aku pon pergi la klinik 1 Malaysia,cek kat sne doktor pon bg la aku satu suntikan yg wat aku mengantok sangat2...esok nyer  masih tak baek lagi sakit2 tu aku pon pergi la klinik dlm kampus tu..UK..jmpe dgn doktor tu,..dia pon hairan dgn sakit aku tu..sbb dia kate tak penah jmpa lg..tapi aku berubat gak la dgn doktok tu..banyak kali aku wat appointment dgn dua2 doktor kat sne,kene mcm2 injection,amek darah,dah try mcm2 ubat tapi still x cure gak..pastu dia nasihat aku spy jmpe pakar kat hospital sbb dia pon x blh nak tolong..waktu tu aku tanyala..aku sakit ape tp dia pon x tau..aku dah mula risau..patut ker aku gitau kat family??
akhirnya aku wat keputusan tok bg tau lpas final project,time tu cme kwn2 aku jer yg tau,even kak aku yg duduk kat Ipoh tu pon tak tau..suatu hari tu sepupu aku adala bg tau yg ada org2 dr DARULSYIFA' dtg nak rejam dan halau makhluk2 halus dlm kampus ktorang ni..dia kata spe nak berubat blh dtg dekat pusat islam yg baru..aku pon ingat nak pergi jgk tp malangnyer aku sgt2 busy,tp Hadi ada la tolong aku amek kan air penawar dr ustaz2 kat sne..aku try la gak mne tau sakit aku tu bukan sakit biasa kan...tp malangnyer! aku letak la air tu kat atas meja aku mlm tu pastu aku tido,sok pg nyer aku nak minum,air tu dah x der..aku pon pelik la..pastu aku call roomate aku yg ada aktiviti sukan kat padang time tu..Ya Allah..dia pergi bwk air tu and dah mnum habis dah air tu..so aku cuma dpt minum skit jer la mlm tu..adoi~

3rd story lak pasal final project aku...erm..sbb sakit2 yg aku dpat tu,aku x blh nak fokus kat kerja2 aku..tiap kali nak pergi kelas aku jadi cam malas nak pergi,lagi bila da appointment dgn doktor..aku memang akan masuk lambat la...dah banyk kali gak smpai lecturer mcm dah ingat aku ni sakit tipo..tapi aku pelik la cuz aku dah bagi MC npe nak ckp mcm tu lak..asyik kene perli jer..ckp aku ni anak manjer,x tahan sakit la..adoi..skt hati gak dgr..tp aku wat donno jer la..sbb yg skt tu aku,bkn dia..tp memang aku down! entah npe aku rasa mcm nak give up jer..aku x boleh fokus kat study,mlm2 aku susah nak tido bila gejala sakit tu dtg..so pg2 tu nt aku akan sure la mengantuk..memang sangat2 tension la..keje aku makin slow dan aku rase mcm nak nangis jer..tp aku sbr la..aku pkir kalau aku nangis mcm2 mne pon takkn dpt ubah pape..
pas submisson,aku rasa cam sedih bila lects ckp result aku dah turun..dari masa mula2 aku masuk dulu..aku tak tau la same ada aku akan repeat ker x tp waktu tu aku memang nak blk sgt sbb aku dah tak tahan nak duduk lame2 kat perak ni..so pas submission tu aku pon kemas brg2 aku kat studio dan balik umah!!
masa dah balik umah tu aku rasa lega sangat,mcm heaven..haha..tp ada problem lagi..aku pon story la bnda yg aku dah lame pendam ni kat family aku..ayah aku marah sbb dah sebulan baru aku nak bagi tau..aku ckp la aku tak nak susahkan dia..pastu family aku pon bawak aku ke hospital..dan aku dah buat appoinment dgn doktor pakar bln dpn..sbb aku tgh exam so aku x nak la buat skrg..takut nt dia soh aku masuk wad..susah lak..tapi mak aku x puas hati..sbb doktor kata dia x blh nak detect aku sakit aper..mak aku pon bwk la aku ke darulsyifa' kat tempat aku tu...kat sne aku pon berubat la..dgn sorang uztaz muda ni..(ehem2)..nak story sal mse aku berubat tu..erm..mula2 dia x dala sakit ape pon sampai la mse dia nak cucuk ibu jari kaki kiri aku..aku MENJERIT giler2!!sakit nyer cuma Allah jer la yg tau..pastu dia pon kate..suruh aku ni bykkan baca ayat2 suci..nak pergi mne2u..dia kte ak ni mcm dah terkena bnda tp dia x nak la bg tau sbb ape..sme da aku kene tegur atau ada org yg buat..dan dia ckp lagi kalau ada yg anta bnda kat aku..bia la Allah jer yg balas..kita cume protect diri kita..sbb takut nanti kalau tuduh sape2,kalau salah..nanti kita dah berdosa..
yg ngeri nyer mse aku nak balik umah tu..aku terdengar la sore sorang makcik tu tibe2 bertukar jadi laen..tibe2 dia menangis,pastu mengilai mcm pontianak ke langsuir..aku dgn kakak aku tgh tunggu emak aku mse tu...ktorg terus lari masuk dlm kete..nsb baik aku bwk Ipod aku..terus aku dengar lagu sbb time tu memang agak kuat la suara ngilai2 tu..errr...seram dow...
pastu aku pon  blk la perak kembali..tanpa kerelaan hati sbb nak Exam punyer pasal..memang aku study dgn malas gak la sbb aku dah x da hati kat perak ni..hbs dah satu paper..aku jwb dgn ala kadar jer..hee..
dlm kpala otak aku cuma nak blk umah jer..haha..
k la ..dah pjg sangat ni..nanti aku tulis laen..caw!

No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...