Followers

2011/07/08

i have to learn more

salam

hmm..aku baru2 ni dah mula dapat order utk bisnes,alhamdulillah la..tp nk ckp dia lancar x sgt la..actually problem dr aku or customer x ada la sgt pon..kalau setakat ada customer yg main2 dgn order tu aku blh maafkn la tp kalau dah supplier yg buat hal memang aku sedey la sgt2

contoh nya...aku dah bg tau brg ape aku nak jual,dan supplier pon dah confirmkn brg tu ada kan, b4 customer nk byr pun aku dah buat double check lg, tp bila customer dah byr diorang ckp barang tu x ada la,x ada color la..mcm2 lagi la..tension je aku..sdgkn aku dah tnye awal2,brg2 tu sume ready stock ke x..aku x nk
jual brg2 yg x ada dlm stock..tp nk wat cane kan..

tp alhamdulillah ada jgk customer nk beli, nsb baik jumpa satu supplier ni yg blh bg gerenti ada(salah seorg supplier)..tp aku kene la hati2 jgk,takut nt bnda sama jd lagi..mlm td aku dpt msj dr supplier lain yg kate stock lmbt smpai,dlm 2 week lg,aduii..aku dah janji seminggu dgn customer..kalau stock sampai lewat nape ckp benda tu ready stock?? aigoohh..tp xpela,aku jadikan ni pengajaran..bkn senang nk berurusan dgn org..

yg aku sedey adalah satu customer ni nak sgt dgn 2 baju ni, aku pon msj dia lepas supplier tu bg tau,aku siap mtk maaf dan ckp blh pulangkn duit dia,tp dia nk jugak,mcm kecewa sikit sbb dia nk bg baju tu utk hadiahkan dkt her twin sisters..aduiii...sedey aku...dia kate benda tu penting sgt  n dia sanggup tunggu lg 2 
week..adoi..aku rasa mcm aku ni jahat sgt2...da most thing i hate is make people feel dissapointed with me..perasaan sbb mengecewakan org mcm ni..




wuaaargghhhhh!!!!!!!!

aku memang x nk kecewakn customer2 tu..serius,tp masalah supplier la yg buat aku sedey
dan malam td aku citer dgn azizul,dia kate better pasni aku stop..tp baru bbrape hari,aku x nak mengalah..aku x nak..ni adalah cabaran..aku mesti belajar lagi...






No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...