Followers

2011/12/03

sambungan...

Assalamualaikum

sambungan dari sebelum ni...actually aku tulis entry lepas masa aku baru je balik..entry ni ditulis seminggu selepas kejadian..


esok nye tiba2 zizul call aku dlm pukul 8.30..kata dia nak jumpa aku pukul 10.30 tapi aku kata la aku kat umah kg..pastu dia kata nak dtg..aku pon mcm malas la nak layan...dah la aku x cukup tido
pastu kebetulan kakak aku yg umi n her family pon blk pagi tu...aku pon nak main2 dgn anak dia tapi si comel tu tido pulak..huk huk dah botak la fakhri ni..cute sgt2...gundul~
eh lpe lak yg tiba2 zizul betul2 dtg umah aku..dlm pukul 10 lebih camtu..masa tu aku dekat luar baru habis alihkan kete aku kat tempat redup...

zizul buat muka bila nampak aku...dia kata nape x bersiap lagi...aku pon pelik..dia x suruh pon aku bersiap...
bygkan la..baru je lepas gaduh...masa dia dtg aku terpksa la berpura2 baik dgn dia...
tapi mak aku still dpt tangkap ada benda terjadi antara aku dgn zizul
maybe sbb muka kitorang yg nampak lain...x happy mcm sebelum ni...
aku dgn muka tension mlm td dan zizul sbb aku x siap lagi...rupa2nya bila aku check fon dia ada sms dan ckp nak ajak aku kua...pastu dia kata xpela,pyh la pergi...ish...nak pujuk org ke nak cari gadoh lagi ni???

dah la xnk cakap nak pergi mane...then mak aku ni dah rasa lain macam..dia kata..korang pergi la jalan2..jangan gaduh2...hmm mcm tau2 je... masalahnye aku x bwk balik baju jalan pon...grr...xkan nak pakai kain batik??(kat umah aku memang suka pakai kain batik je)
pastu mak aku soh pakai baju aku yg lame2..ish aku x suka sbnrnye tapi terpaksa la...
dalam kete aku tanya la nak mane...dia cuma kata...ada la somewhere...memang dlm kete tu aku diam je..x nak ckp dgn dia...mengantuk betul sampai aku byk kali tertido...


rupa2nye dia bawak aku pergi Jusco Bukit Raja..huh!nape nak aku balik shah alam lagi ni?????
dia kate..."ayg suka tengok twilight kan?"
dlm hati aku "citer tu kalau nak beli on the spot mane leh dapat seat best"
sbb time tu x ramai org aku pon gerak terus ke counter tapi zizul panggil aku tetiba..
sambil tunjukkan 2 ticket twilight..couple seat..Allah....dia dah beli rupanye...terkejut aku...surprise dari zizul!!!
rupanye dia dah beli the day before kitorang gaduh...hmmmmmmmmmmmmmmm....mesti ia dah jangkakan akan jadi mcm ni...sbb tu dah sediakan payung sbelum hujan.....pandai betul la tunang aku ni....

masa tgk citer tu memang aku feel giler...actually aku x minat Edward or Jacob...i prefer Bella...or Kristen Stewart..yup aku minat Kristen...sbb dia cantik,gaya dia x gedik n aku suka personaliti dia...wowww...
lepas thk citer tu zizul bawak aku gi makan..benda yg aku suka...spaghetti ....huhu..dan entah kenapa maybe sb aku happy tiba2 kitorang dah baik..zizul memang pandai pujuk aku...memang nampak mcm x elok tapi aku tau dia syg kan aku..

aku boleh nampak yg dia sygkan aku sgt2...dia layan je kerenah aku yg manja dan ngada2 ni...kadang2 dia brsabar dgn sifat aku yg senang merajuk,marah dan kasar...
pastu balik tu kitorang bincang2..zizul mintak maaf dan dia ermmm yg lain tu secret k...haha

lepas beberapa hari..sepanjang minggu ni aku asyik kene perli dgn studio mates aku pasal montaj zizul tuu...aku sabar lagi..tapi sampai hari kamis lepas...aku baru je tension lepas crit session dgn lecturer...

ada sorang kawan ni bg aku tengok satu buku about design..tengah aku teliti buku tu ada la 2 3 org lelaki berbadan besar kat keliling aku...tanya pendapat aku pasal montaj tu,...n mcm2 lagi..ok time tu aku rasa mcm kene buli ok!! sbb aku sorang je..
dan aku x dpt tahan dan pergi dari tempat tu the terus duduk kat kerusi yg x ada orang..aku pon terus menangis..giler menangis...aku pon x nak tapi2 tiba air mata aku keluar tanpa henti...memag rasa nak nangis je time tu...then salah seorang lelaki yg buli aku tadi tu minta maaf..dia kata dia gurau je..aku tau dia takut sbb dia ni member zizul...aku memang x marah kat dia pon tapi aku cuma sedih...sedih sgt2...

petang tu zizul bawak aku kua..ajak aku jalan2 n nak makan skali...aku citer la benda ni kat zizul..tapi aku x bg tau sape budak2 laki yg buli aku mcm tu...tiba2 zizul marah2 dan mengamuk...dia kata x puas hati sbb budak2 tu buat aku menangis..dan aku ckp la dorang x akan buat kalau zizul x buat video tu...then aku pon cakap...

"dah byk kali ckp kan sebelum ni...jgn buat video tu...ayg dah penah kene before this..orang akan asyik mengata..abg dpt good impact but the bad impact?? ayg yg dpt! orang lain asyik cakap pasal bf ayg kene rampas or i was da one that stole u from her!! even it was just a joke but how i want to act when a lot of people asyik nak perli2???? marah balik?? ok memang tu yg ayg nak tapi ape yg diorang cakap tu lebih tajam!! kalau dh sampai tahap nak usik n perli mcm membuli org lain...dan apa yg diorang ckp is totally about the bad one..ayg yg kene attack!! i couldnt handle it!! ayg asyik pikir kenapa abg sanggup buat mcm ni??? kenapa x penah pikir effect dia kat ayg??? tula bila abg x pikir panjang!! org lain akan kata abgg ni actor,n any other good thing bout u..but i got the worst!!"

then terus gadoh2..zizul kata aku ni x kuat..senang mengalah...warghhhh...gaduh teruk sangat...sampai zizul kata nak tumbuk muka sorang2 yg buli aku tu...tapi aku kata kat dia..."abg nak ayg kene ban??? sampai part 8 nt? kat studio ayg tu dah ada 2 org pompuan kene ban tau x...kenapa la suka buat somethg tapi x nak pikir panjang?? suka sgt ikut emosi!!"...

lepas tu aku pon menangis....aku x tahan...dah la aku rasa lapar giler,lembik je time tu..x tido malam lagi sbb buat kerja,then kerja kene reject...pastu kene buli ..gadoh lak dgn zizul...memang time tu aku lemah sgt2...
lepas tu baru zizul mcm rasa lembut sikit...dia minta maaf dan pujuk aku...aku minta dia jgn buat ape2 nasib baik dia dah janji...x akan buat...hmmmm

zizul kata..."abg x boleh la tgk org yg abg syg kene buat mcm tu...sorry sgt2 syg.."

lepas gaduh2 tu aku dan zizul dah berbaik..dan kitorang sekrg lebih baik..alhamdulillah...


No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...