Followers

2011/12/26

hypocrite is killing me

Assalamualaikum

ada sesuatu terjadi..antara aku dgn dia..sakitnye hati bila ada kawan yg aku anggap baik,tido same2,makan same2,belajar sama2 sanggup back stab aku dlm diam...

dia kata dia benci aku.panggil aku dgn nama BITCH,SIAL,BODOH,POMPUAN,MAKCIK n mcm2 la..

pertama dia tulis satu benda yg aku rasa dia salah faham..pasal video assignment yg lecturer bg...
kisah dia mcm ni...

isnin lepas aku x dtg kelas design waktu pagi sbb x siap keje,aku dtg ptg je..
kata kawan aku,lecturer ada tunjuk video pasal mcm mana kami nak submit utk last present nanti..
rasa rugi lak x pergi kan
hari selasa tu aku stay up kat studio part 6 dgn zizul sbb nak wat kerja...tiba2 lappy aku problem,sketchup aku x blh render dan guna V-ray..aku dah cuak sbb byk keje x siap lagi
so aku tanya la kat kawan studio melalui page kitorang kat FB iaitu page STUDIO05..aku mintak installer dia dan alhamdulillah Ecah kata ada..so aku pergi la kolej dia pukul 6 pagi ...

dia tlg aku installkan semua tu,tapi asyik problem, Vray x boleh guna so dia bg aku installer tu biar nanti aku buat sendiri...pastu dia kata nanti dia x buat video...Video? baru aku tau yg lecturer nak kami submit dlm 2 bentuk..iaitu drawing report n video yg mcm montaj..pastu ecah kata dia buat slide je,then dia masukkn video2 yg lecturer bg kat aku..mula2 aku dah cuak sgt sbb kalau nak buat video mana ada sempat sbb aku x ada camera dan 3d pon x siap lagi...pastu aku lupa ecah letak kat mane video tu...

lepas balik,aku solat subuh n tido..ngantuk n letih sgt2...bila aku bangun aku terus cuak bila aku terbangun kol 9 lbh n aku tgk housemate aku sume dah mula buat kerja...dlm otak aku time tu nak cepat siapkan n selesaikan masalah sketch up tu awal2...lama gak aku try pastu last2 dpt gak..dekat 4 or 5x aku try install..

lepas dapat tu ED mintak installer dia dari aku,so aku bagi la..time tu tengah aku godek2 la folder dlm tu then terjumpa laa folder Video lecturer tuu...pastu aku bg tau ED,tapi dia x mintak pon folder tu..yg kawan aku lagi 2 org masa tu tengah dengar lagu pakai earphone memang x dgr agaknye..

aku pon terus buat kerja aku cepat2..masa tgh nak lunch,tgh nak borak2 tu aku teringat... aku bg tau la yg aku ada video tu..then aku bg tau yg aku buat slide dulu je mcm Ecah..then dorang pon kata ok nak buat slide...so kitorang berempat pon buat la slide...

tapi aku kira buat lambat la sbb byk keje x siap kan..kira org2 yg last2 buat..aku nye layout plan byk sbb ada 3 tingkat..dorang cuma ada 1 2 je plan sbb tu cpt sket render...
malam nye aku start nak buat slide,aku tengok ada folder yg dah hilang..aku pelik sgt2 sbb aku x penah delete folder assignment..lagi2 assignment id...memang pelik sgt..
kalau kene virus nape folder lain x ada kene? dan kalau ada nape folder yg penting2 n yg aku nak submit je hilang? pastu keje material aku hilang! aku memang dah down tapi aku cool kan dulu..xpe2..aku xnak tmbah cuak aku..dlm hati rasa nak nangis kuat2...

nasib baik aku pernah tersalah save beberapa folder assignment kat tempat lain,walau cuma ada 2 3 je tapi alhamdulillah...asalkan ada
pastu dgn keje x siap lagi aku pon pergi la kelas jgk..takut nanti kene marah sbb penah  x pergi kan..
berani mati la ni sbb keje x siap gi..sampai sana lecturer rupanya just amek attendant org yg submit cd sahaja..aku ni x da cd..tp 2 org kawan aku dah ada..so aku ajak ED yg same x ada cd lagi pergi beli..aku ajak la Kinah..tapi dia kata x nak sbb dah ada..

so aku pon pergi la beli then sbb lapar sgt masa nak balik tu beli roti impit jap...aku dgn Ed pon makan la kat  depan library FSPU tuu..sambil borak2,habis makan kitorang blk kelas lak...sampai2 tgk2 Fatin n Kinah dah kua..lecturer pon dah balik..kinah cakap lecturer ketawakan kerja dia sbb dia buat mcm utk kelas cad..dan katenya time tu Fatin nyorok ke blkg...rupanya kitorang satu umah salah...hmmm xpela..keje tu blh buat utk assignment CAD..nasib baik present next week...

esoknye pulak..lepas habis kelas Building Tech hari Jumaat tuu..aku dah janji nak bawak housemate aku cari external hard disk kat Alam Sentral...semua sekali pergi..aku ni dah biasa parking luar,biasa x ada ape2 pon..pastu aku jalan2 kat sane terjumpa la kedai Sony Ericsson..so aku tnya la pasal problem dekat fon aku ni..then dia kate kalau nak buat kene tunggu 45 minit..then aku tanya pendapat kawan2 aku..boleh ke tunggu dan diorang kata ok kita  tunggu la dlu..

pastu kitorang tggu la jap dekat kedai kopitiam sambil minum2..pastu zizul datang..saje datang nak teman aku...pastu kinah ckp la nak jalan asing2..aku ok je...pastu masa smpai kedai Sony tu rupanya x siap lagi..lame sgt2...zizul la yg teman aku kat situ..pastu sementara tunggu aku dgn zizul pergi tengok kedai komputer utk usha harga Dekstop..lepas tu dtg balik ambil fon aku..hmm xsiap lagi gak..kene tggu lagi..slow la org ni...

lepas dah dapat fon aku,aku call housemate aku dorang kata tgh makan KFC..aku pon kata x pela aku nak gi byr broadband aku dulu..sbb aku msh kenyang,so aku pergi SACC mall dekat seberang je,lepas habis tu aku gerak gi parking n then jumpa la diorang..pastu fatin tanya aku..mane kereta aku?? 

ya Allah kereta aku hilang..ow tidak rupanye kene tarik..alhamdulillah ..nasib baik bukan hilang...pastu zizul tlg la aku cari kereta tu,zizul hantar housemate aku balik then aku dgn dia pergi cari kereta..nasib baik dapat kurang bayar..hmm MBSA ni...

pastu aku balik2 je nampak almari aku terjatuh..roboh..dah la penat nak kene kemaskan balik..memang dugaan la...
pastu aku mcm terdetik nak on9..even masa tu dah pukol 1 lebih..sb aku nak cek broadband aku dah laju ke belum...sbb dah bayar kan..then aku terdertik nak buka twitter...aku ternampak twitter Kinah...

ya Allah aku terkejut lepas baca nii..baca dari bawah...

masa kete aku hilang dia kate.."i dont know what to do,to be pity or to laugh happily..."

lepas aku baca statement tu...aku terus terkejut...nape dia ckp mcm tu? aku terus baca twitt dia yg sebelum2 ni...Allah..aku rasa jantunk aku mcm nak gugur...bila baca aku rasa mcm ..aku tinggal dgn musuh aku selama ni ke?..

lepas tu aku perasan twiit dia malam sebelum aku sedar yg folder assginment aku hilang..baca dari bwh...

ok dia panggil aku BETINA....harsh word ok...
then ayat dia.."aku tgh on9 kat meje dia,patut tak aku pedajal & terus tido"
lepas tu ada twitt dia lagi tulis "pagi esok buat tak tau sudeyy"

kalau lepas baca twitt mcm ni la kan..ape korang akan pikir? pastu esoknye folder aku hilang..sedangkan aku ingat lagi benda tu ada sebelum tu..tiba2 hilang tanpa dikesan..dan ada satu folder yg hilang..dlm tu ada gambar2 sculpture aku yg diambil pakai camera dia...semua hilang...nasib baik yg keje latest aku buat dlm folder baru kat luar..aku x letak nama assignment mcm biasa aku letak..biasa aku dah kategorikan..folder keje id utk id ..material,Bel n etc...tapi folder2 baru tu aku gne nama lain...dan aku x letak dlm MY DOC...nasib baik ada...even banyak keje dah hilang,site pon hilang..aku buat balik..dlm kesedihan aku buat kerja ni 2x sbb terpikir bnda ni...

bersambung....

No comments:

Post a Comment

komen dengan bijaksana..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...